V tokratnem blogu bomo pisali več o franšizingu in povzeli članek »Iz prve roke: franšizing kot način rasti podjetja«, objavljen 14. 5. 2019 na spletnem portalu Mladipodjetnik.si.

Optiprint že od leta 2012 širi svoje poslovanje s pomočjo franšiz. V članku izpostavljamo nekaj prednosti in slabosti poslovanja prek franšiznega modela ter način sodelovanja s franšizojemalci v podjetju Optiprint, d. o. o.

Optiprint je vzpostavil franšizni model že leta 2009. Tamara Buhin, franchise development manager, pravi, da je širjenje znamke s franšiznim modelom logična pot, saj sta pri Optiprintovem poslovnem modelu odzivnost in podpora ključnega pomena.

Optiprint trenutno pokriva celotno Slovenijo z dovršenim franšiznim modelom s šestimi franšizami. Franšizne partnerje ima tudi v tujini, in sicer na Hrvaškem, v Bosni in Hercegovini, Srbiji, Romuniji, Italiji in na Češkem.

Pozitivne in negativne lastnosti franšizinga

Po mnenju Tamare Buhin se prednost franšiznega modela kaže v tem, da partnerji dobijo preverjen poslovni model, znanje, izobraževanje, opremo, kontinuirano podporo in pomoč. 

Ker so franšizni partnerji podjetniki, ki jim poslovanje ni tuje, je sodelovanje z njimi vseskozi tesno. Prav tako sta prvotnega pomena v franšizingu pretok in komunikacija.

Širjenje poslovanja prek franšiznega modela vsekakor omogoča podjetju Optiprint, d. o. o., širjenje prepoznavnosti blagovne znamke in pridobitev večjega števila strank. 

Kljub temu pa franšizing s sabo pripelje tudi nekaj negativnih lastnosti.

Kot slabosti franšizinga Tamara Buhin navaja neupoštevanje lokalnih zadev in izbiro napačnih franšiznih partnerjev. 

»Franšize so samostojne enote, ki same upravljajo s kadri in poslovnimi prostori. Ker poslujejo v lokalnem okolju, se od njih pričakuje, da sami najbolj poznajo trg, podjetja in stranke, ki so prisotne na njihovem trgu,« pravi Tamara Buhin.

Proces iskanja primernih franšiznih partnerjev

Optiprint, d. o. o., išče potencialne franšizne partnerje s pomočjo franšiznih svetovalcev, na sejmih, prek poznanstev in mailingov, trenutno pa je usmerjeno predvsem v širjenje v države osrednje Evrope in nekdanje Jugoslavije. 

»Za podjetje Optiprint, d. o. o., so najbolj primerni partnerji z že vzpostavljeno infrastrukturo kadrov, poslovnih prostorov in obstoječega poslovanja. Od potencialnih franšiznih partnerjev zahtevamo, da imajo v prodaji in tehnični podpori zaposlene primerno usposobljene ljudi, saj je podpora strankam ključna prednost, s katero se ponaša podjetje,« navaja Tamara Buhin. 

Optiprintova podpora franšiznim partnerjem

Z namenom seznanitve s tehničnimi, pravnimi in prodajnimi vidiki poslovanja organizira Optiprint, d. o. o., ob sklenitvi franšizne pogodbe za nove partnerje intenzivno usposabljanje za vse, ki bodo v prihodnje vključeni v poslovni proces (direktorji, zaposleni v prodaji, tehnični podpori …). 

Podjetje izvaja usposabljanja tudi tekom poslovanja in so prilagojena na individualne potrebe franšiznega partnerja in razvojno fazo, v kateri se nahaja. Izobraževanja potekajo po dogovoru na sedežu podjetja v Ljubljani, na sedežu podjetja franšiznega partnerja ali pa prek webinarjev. 

Ključnega pomena je dejstvo, da se franšizni partnerji lahko obrnejo na matično podjetje v vsakem primeru, poleg tega pa jim Optiprint, d. o. o., pomaga opredeliti strateške načrte, jim pomaga pri zaposlovanju in pri drugih managerskih izzivih.

Prek medsebojnega zaupanja do boljšega partnerskega odnosa

Živa Lacko, franchise manager, poudarja pomembnost medsebojnega zaupanja za uspešen partnerski odnos.

»Dober partnerski odnos gradimo z vsakodnevno transparentno komunikacijo, s katero skupaj postavljamo cilje in sklepamo obojestransko koristne dogovore. Po mikromanagementu nimamo ne želje ne potrebe,« pravi Živa Lacko.  

Za koga je franšizing najbolj primeren?

Po mnenju Žive Lacko je franšizing najbolj primeren za podjetja, ki vsaj na domačem trgu že poslujejo s preverjenim poslovnim modelom, ki pa mora biti prenosljiv na druge pravne osebe in izkazovati dobičkonosnost. 

Ne nazadnje je veliko odvisno od pravih oseb v podjetju, ki omogočajo dober in hiter prenos znanja na franšizne partnerje.

Več informacij o tem, zakaj in kako postati franšizni partner podjetja Optiprint, d. o. o., si lahko preberete tukaj.