V Optiprintu že več kot 15 let sodelujemo s šolami, saj prav te predstavljajo naš največji in hkrati najdragocenejši segment uporabnikov. Letos pa smo želeli storiti korak dlje. Zagnali smo projekt, s katerim smo želeli šolam – in s tem tudi družbi – nekaj vrniti: izobraževalne, a hkrati zabavne delavnice z Nikom Škrlecem, ki pomagajo učencem krepiti sposobnosti pomnjenja, samozavesti in kreativnega mišljenja.

Zakaj sodelovanje z Nikom?
Nik Škrlec je eden najbolj karizmatičnih in energičnih ustvarjalcev na slovenski sceni. Poleg igralskega talenta je tudi izjemen praktik tehnik pomnjenja – javnosti znan po svojih podvigih v pomnjenju števk števila π in tekmovanjih v spominu. Predvsem pa zna te vsebine približati mladim – z energijo, humorjem in razlago, ki ostane v spominu. To smo želeli prinesti v šolski prostor.

Kako je projekt potekal?
Projekt smo izvedli v sodelovanju s tremi osnovnimi šolami, ki smo jih izbrali na podlagi prijav. Vsaka šola je v prijavi navedla, zakaj si želi sodelovanja – in njihove iskrene, navdihujoče obrazložitve so nas prepričale:
OŠ Belokranjskega odreda Semič: “Naši učenci so zaradi oddaljenosti in visokih stroškov prevoza pogosto prikrajšani za tovrstne dogodke. Bilo bi čudovito, če bi tokrat tak dogodek prišel k nam.”
OŠ Turnišče: “Želimo, da si bodo učenci čim bolj zapomnili, kako lepo je bilo v osnovni šoli.”
OŠ Trbovlje: “Želimo si, da bodo naši učenci uspešni na nadaljnji šolski poti in v življenju – takšna delavnica bi bila odlična popotnica šole.”
Vsaka šola je sodelovala v:
- uvodnem srečanju v živo, kjer je Nik predstavil osnove tehnik pomnjenja in kreativnega razmišljanja,
- drugem srečanju, namenjenem utrjevanju in vajam,
- ter zaključnem spletnem srečanju, kjer so učenci postavljali vprašanja in prejeli dodatne usmeritve.
Odziv učencev? Navdušujoč.
Po izvedbi delavnic smo učence in prisotne učitelje prosili, da ocenijo delavnice. Skoraj vsi učenci so delavnice označili kot zelo zanimive, mnogi celo kot “ful noro zanimive”, kar potrjuje, da so bile vsebinsko, pedagoško in energijsko odlično zasnovane.
Še bolj spodbudno je, da so prav vsi učenci povedali, da so se naučili nekaj novega, kar bodo lahko uporabili pri učenju v šoli. To pomeni, da je bil učni cilj dosežen na praktičen in uporaben način.
Večina učencev je naloge ocenila kot ravno prav zahtevne – dovolj izzivalne, da so jih spodbudile k razmišljanju, a še vedno dostopne in razumljive. Nihče ni omenil, da bi bile naloge pretežke ali da bi mu bilo dolgčas, kar je v šolskem okolju izjemno redek rezultat.
Še posebej izstopajo pohvale o zabavnih trenutkih, humorju, zanimivih trikih za pomnjenje, pa tudi Nikovi energiji in načinu razlage, ki so učencem ostali v spominu kot nekaj posebnega.
“Učenci so z lahkoto osvojili 23 naključnih pojmov, pri čemer so se aktivno vključili prav vsi. Njihovo navdušenje je bilo tolikšno, da se po zaključku kar niso hoteli posloviti,” je povedala Lucija Ule, pomočnica ravnateljice OŠ Trbovlje.

Kaj so povedali ravnatelji?
Poleg izjemno pozitivnih odzivov učencev so nas razveselile tudi povratne informacije vodstev sodelujočih šol, ki so poudarile pomen dostopnosti, trajnega učinka in čustvenega vtisa, ki ga je projekt pustil na učencih.
Tomaž Pavlakovič, ravnatelj OŠ Belokranjskega odreda Semič:
“Zelo sem vesel, da smo bili izbrani kot šola za to delavnico. Naši učenci imajo zaradi oddaljenosti in visokih potnih stroškov malo možnosti, da takšni dogodki pridejo do nas. Tehnike pomnjenja so danes zelo pomembne, a pogosto zapostavljene – prav zato je odlično, da so jih učenci spoznali na zabaven in privlačen način. Prepričan sem, da bodo od tega veliko odnesli.”
Melita Olaj, ravnateljica OŠ Turnišče:
“Meni so take stvari vedno navdušujoče za učence. Želeli smo jim dati nekaj, kar si bodo zapomnili – da ne bo osnovna šola samo spomin na učenje, ampak tudi na nekaj lepega, drugačnega. In ravno to je ta delavnica bila. Ko je v razred vstopil Nik, so učenci dobesedno vzkliknili ‘wau!’ – to so trenutki, ki ostanejo.”

Kaj smo s projektom želeli doseči?
Naš glavni cilj je bil učencem ponuditi nekaj, kar presega običajne šolske okvire – izkušnjo, ki hkrati zabava, izobražuje in gradi samozavest. Ob tem pa smo želeli pokazati, da podjetja kot je Optiprint lahko sodelujejo s šolami tudi na področjih, ki niso neposredno povezana z našimi storitvami, a ključno vplivajo na rast in razvoj mladih.
Z veseljem ugotavljamo, da je projekt presegel pričakovanja – ne le po odzivu učencev in učiteljev, temveč tudi po občutku povezanosti, ki se je ustvaril.